27 apr. 2015

Canale de navigatie wave-valuri

Canal Dunåre-Marea Neagrå

Este o lucrare de anvergurå realizatå prin mii de ore de muncå,cu materiale ultraperformante-in zonå existå si o centralå atomicå-Cernavodå-cu muncitori de elitå,
si cu aportul unor practicantii elevi,studenti si soldati.
Dar ce nu stiu generatiile actuale,cå demararea si

executarea unui astfel de proiect de anvergurå,s-a datorat invidiei si låcomiei unora -ca intre vecini-.
Romania alåturi de tårile federatiei Ruse,Turcia si

Bulgaria avånd iesire la Marea Neagrå,singura cale de comunicare cu oceanul fiind stråmtoarea Bosfor-Dardanele,zonå teritorialå apartinånd Turciei si Bulgariei.Turcia pretindea taxe majorate motivånd
ca fiind teritoriul lor.
De multe ori navele romånesti erau blocate din motive diverse neputånd naviga inregistraånd pierderi

de milioane de dolari.
Structura politicå,diferitå pentru Romånia tårmul mårii
fiind granitå de stat in regim strict apartinånd tårii; pentru turci,portiuni mari de tårm,fiind proprietate privatå a unor persoane fizice ,care luau decizii independente,si pinå interveneau
oficialii så de-a dispozitii-timpul costå bani-pågubiti fiind doar partea Romånå si Federatia Ruså-
In contraofensivå,romånii au construit si o platformå petrolierå,si de ofticå au adåugat si lizierå pentru sturionii valorosi(cegå,påstrugå,morun) care veneau din bazinul carpatic al Rinului,

si Ronului,migrånd pe Dunåre så depunå icrele(caviar) in Bazinul Mårii Negre-
al doilea loc natural din lume fiind Marea Caspicå-cu ucrainienii impreunå-Insula serpilor fiind teritoriu mixt-Delta Dunårii cunoscutå oamenilor de stiintå ca loc unic in istoria påmåntului ca vechime geologicå-Intreg ecosistemul, azi ,doar cu aprobåri guvernamentale se poate circula in teritoriu.
S-a creat astfel un canal de navigatie care traversånd o portiune pe teritoriul Romåniei,
chiar dacå nu se circulå cu colosi de nave,doar cu  ambarcatiuni de capacitate medie,

pentru industria metalurgicå si alimentarå-pentru unii navigatori al statelor din blocul sovietic
si alte state din orientul mijlociu si apropiat, prin apele internationale, se circulå pe fluviul
Dunårea, granitå de stat al Romåniei,Bulgariei Serbiei si altele,spre inima Europei.
Liderii politici de azi ai Turciei,au reusit så elimine din structurile guvernamentale ,persoane
cu orientåri barbare de pe vremea Imperiului Otoman,si Bizantin,dusmanul cunoscut
 in secolele trecute,al tårilor din Balcani-inclusiv Romania.Turcia de azi este formatå
demografic si structural din douå mari componente diametral opuse:partea europeanå
 cu nivel de civilizatie modern si tarå dezvoltatå cu orientåri democratice,si partea asiaticå cu orientåri conservative ale vechilor imperii de acum cåteva secole,de unde au migrat in statele vasale Balcani-motiv pentru care tara are dificultåti in campania de
aderare la Uniunea Europeanå.

Cred cå unii, tineri mai ales,nu cunosc istoria Balcanilor decåt superficial,neintelegånd de ce
 sånt rezerve in sustinerea tårii in campania de aderare.De multi ani,impreunå cu Bulgarii,
ca exemplu de relatii pasnice intre tårile Balcanice,existå retele de circulatie zilnicå
intre Romania si Turcia-autobuz de ex.Iasi-Sofia-Istambul.
Dar canalul Dunåre-Marea Neagrå-cunoscut in istorie ca Magistrala Albastrå-cu cåntec

(citez pe un prieten drag:"Magistrala albastrå,-versurile lui-cea mai albastrå chiar foarte albastrå,timpit de albastrå"mediatici). Stiati cå in Romania existå post RTV cu acelasi nume
ca postul finlandez +Nova ,ar fi interesant de stabilit colaboråri la schimburi culturale-voi cu
 Nova de fi,cu Europa Nova de ro=radio-tv.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#newwindow=1&q=europa+nova+ro
https://www.google.fi/search?q=delta+dun%C3%A5rii&newwindow=1&biw=968&bih=642&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QDY-VdvwFIG_sgGV7oGgDw&ved=0CDwQsAQ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu