De peste un secol,orasul Iasi,sau "dulcele tårg al iesilor",dispune de multiple tipuri de transport in comun particulare si de stat.Pinå la jumåtatea secolului al-XIX-lea se foloseau vehicule motorizate-automobile,motociclete ,miguri,saburi,taburi,blindate,zepelinuri,tramvaie si autobuze;cu combustibili si abureli-trenuri si mijloace de transport cu tractiune bålegoaså-caleasca,birja, cåruta,atelaje trase de cai,boi,sau mågari,animåluri folosite si individual "single traveler",ce dispuneau in primitivismul lor de marcheting,de un loc de parcare numit "conovåtz"(vånd pont-loc de unde poti obtine biolan)situat pe str.Bucsinescu pe lingå actuala "bancå de incasat amenzi "de la penalii din traficul rutier sau politia circulatiei rutiere sau ce-a mai ramas din proprietatile altora devenite ale lor-Perpetuum mobile.Si aståzi in mileniul trei,in plinå ascensiune ultratehnologicå-pentru cel mai important sector al omenirii:TRANSPORTURILE care inseamnå miscare,deplasare,vitezå pentru cåstigul de timp si mentinere a sånåtåtii-tonele de factori responsabili,locali si nationali,nu au fost instare så asigure lucråtorilor din domeniu(soferi,piloti,etc) elementarele conditii obligatorii prin protectia muncii,de amenajåri independente de grupuri sanitare si spatii pentru pauzele tehnologice si de maså.Este posibil så li se ofere pampersi ca echipament de protectie,sau o bortå in scaunul de lucru cu bazinet sub dorsal.Mai existå cåte o tonetå jalnicå si consumatoare de energie pentru incålzire iarna si ventilatii vara,la care lucråtorii au program diferit de cel al soferilor,fiind inchise dupå ora 21-altele fiind desfiintate si in caz de extremå urgentå-oameni fiind-soferii care alimenteazå din resurse proprii vreo vegetalå de pe traseu,så nu indråzneascå careva så le aducå reprosuri-scopul scuzå mijloacele:-evacueazå viscerele in mijloacele oferite-boschetii de pe drum,cu scopul de asi urma cursa in conditii umane si igienice så nu lipseascå populatia de necesarul mijloc de transport,si nici ei så nu råmånå fårå servici. Un autobuz de la muzeul RTC Iasi as fi luat si l-as fi amenajat si amplasat cu racord canalizare energie si apå potabilå,si ceva loc de parcare pentru"otobuz" ca soferul in pauzå tehnologicå-så nu se milogeascå pe la toti parvenitii particulari så le permitå accesul la toalete, de pe trasee sau luånd masa pe bordul din autobuz.Se fålfåie steagul UE la un muzeu din mijlocul orasului-destul loc de fåcut un capåt de linie-care nu este obligatoriu så fie inafara orasului-As scuti de impozite pe proprietarii de la Mathause-pentru o colivie si spatiu de parcare inclusiv capåt de linie-in caz de se plång cå nu sånt fonduri-si alte locatii- e doar un exemplu.Unele adåposturi de prin statiile de autobuz sant amenajate din fondurile unor patroni-deci proprietate privatå.Dar milioane de roni primiti de la bugetul de stat pentru pensionari,elevi si studenti?investitii?N-ai soferi sau piloti-avion,tren,vapor-nu ai institutie-acest potential de fortå de muncå trebuie så dispunå de cele mai bune conditii de muncå si remuneratie,si scolarizare multiplå-mai ales cå Iasul are 90%din personalul apt de muncå inteligentå bipedå,la cote superioare de profesionalism si adaptare.Poate revenim la tractiunea bålegoaså,cårute cu roti de ferari,lamburghini,tesla-mai paste calul din spatiile foste verzi,ceva fån dupå cum aratå unele-ajutånd edilii la tuns iarba.
Sau poate le tråntim un autobuz cu etaj :
pozå fårå excel in procesare soft-doar ca idee de autobuz.😄-Apropo de alegeri-se poate adåuga la o listå de promisiuni de campanie.Acest articol este faza de sindrom in implicatii sociale si civile-crizå de responsabilitate-o eroziune oricum.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu